woensdag 13 februari 2013

van spijkerbroek tot vissenstaart

Vorige week kreeg ik van iemand de vraag of ik heel misschien voor haar (met een klein beetje spoed) een soort van vissenstaart/zeemeerminnenstaart kon maken.
Ik eerst op zoek naar een patroon, maar nergens te vinden (is natuurlijk altijd zo als je wat nodig hebt). Toen ben ik op zoek gegaan naar plaatjes van zeemeerminnen-pakken om het een en ander af te kijken, en in de hoop toch iets te vinden om het gemaakt te krijgen.

Uiteindelijk bedacht ik dat ik het beste een oude spijkerbroek kon slopen en die ombouwen tot staart.

Ik heb de broekspijpen losgehaald/open geknipt, en deze aan de voor- en achterkant aan elkaar gestikt zodat er een soort van rok ontstond. Daarna de zijkanten flink ingenomen en naar beneden toe smal afgestikt.
Daaronder een vissenvin gemaakt van een ander oud zilverkleurig broekje dat ik toevallig nog had liggen.

zo zie je maar dat je van oude kleding nog best wat leuks kan maken!



















Al met al best goed gelukt (al zeg ik het zelf) :-D


1 opmerking: